پیکرتراشی

پیکر تراشی چطوریه

پیکرتراشی چیست؟ پیکر تراشی از جمله روش های جدید و نوینی است که افراد برای دست پیدا کردن به یک اندام ایده آل، نسبت به انجام آن اقدام می کنند.

اگر رژیم های لاغری متعدد و برنامه های سنگین ورزشی را امتحان کرده اید ولی هنوز دچار اضافه وزن هستید پیشنهاد می شود در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا بیشتر با این روش آشنا شویم و اطلاعات خود را افزایش دهیم.

نحوه انجام پیکر تراشی

هدف کلی این روش، حذف چربی ها در ناحیه های دلخواه شما است که در نهایت باعث می شود تا شما یک پیکر متناسب و بی عیب و نقص داشته باشید. عمل پیکرتراشی ساعت شنی معمولا به شکل جراحی و در اتاق عمل با بیهوشی انجام می گیرد اما خوشبختانه در مواردی می توان این کار را بدون جراحی هم انجام داد.

همچنین باید ذکر کرد که روش های بدون جراحی پیکرتراشی همیشه با استقبال بیشتری رو به رو بوده و کم خطر تر هستند.

شیوه های انجام پیکر تراشی کدامند؟

در انجام پیکرتراشی شیوه های جراحی ران و بازو، جراحی پلاستیک شکم و لیفت سینه مورد استفاده قرار می گیرند. این روش ها به مرور زمان منسوخ شده و دیگر انجام نمی گیرند؛ زیرا علاوه بر خطرات بالا، عوارضات بسیاری را هم نیز برای افراد متقاضی به دنبال دارند.

مدت زمان انجام پیکر تراشی

مدت زمان انجام پیکرتراشی به موارد گوناگونی بستگی دارد و نمی توان یک تایم دقیقی را برای همه افراد متقاضی مشخص کرد اما در حالت کلی تر این عمل حدود 3 تا 5 ساعت به زمان نیاز دارد. از مواردی که در افزایش یا کاهش این تایم موثر هستند می توان موارد زیر را نام برد:

  • نوع روش انجام پیکرتراشی
  • تعداد نواحی نیاز به جراحی
  • مقدار چربی برداشت شده
  • و دیگر موارد
پیکر تراشی
پیکر تراشی

لیپوماتیک قبل از بارداری

یکی از سوالاتی که همیشه در زمینه انجام لیپوماتیک برای افراد پیش می آید این است که آیا می توان پس از انجام این روش برای بارداری اقدام کرد؟ پاسخ سوال این افراد بله است و آن ها می توانند با مشاوره پزشک خود بدون نگرانی برای بارداری اقدام کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که انجام این روش تحت هیچ شرایطی حین بارداری انجام نمی شود و حتما باید قبل از آن باشد.

حتما بخوانید: عمل پیکرتراشی ساعت شنی

روش های پیکر تراشی بدون جراحی

تکنیک های زیبایی پیکر تراشی از جمله پیکرتراشی پهلو بدون جراحی شامل موارد زیر می شوند:

  • لیپوماتیک
  • لیپوساکشن
  • لیپولیزر
  • ابدومینوپلاستی

هر کدام از این روش ها معایب و مزایای خود را دارند و بهتر است حتما با مشاوره پزشک انتخاب شوند تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

مقایسه روش های پیکر تراشی

وقتی به بحث مقایسه روش های پیکرتراشی می رسیم این نکته آشکار است که تکنیک های زیبایی پیکر بدون جراحی بهتر هستند اما با توجه به تنوع این تکنیک ها باز هم ممکن است شما در انتخاب خود سردرگم شوید؛ به همین دلیل در ادامه این مطلب به مقایسه کوتاهی از این روش ها پرداخته ایم.

تفاوت های لیپوماتیک و لیپوساکشن

روش های پیکرتراشی لیپوماتیک و لیپوساکشن هر دو بدون بدون جراحی انجام شده و 2 تفاوت اساسی با یکدیگر دارند. اولین تفاوت آن ها این است که در روش لیپوساکشن حرارت مورد استفاده قرار می گیرد اما در روش لیپوماتیک خیر؛ چرا که روش لیپوماتیک با استفاده از دستگاه لیپوماتیک انجام شده و تنها با ضربه، چربی ها از بدن خارج می شوند.

تفاوت دوم این روش ها هم به بحث چربی ها باز می گردد. در روش لیپوساکشن چربی های خارج شده از بدن سوزانده می شوند اما در روش لیپوماتیک این چربی ها می توانند به قسمت های دیگر بدن منتقل شوند.

تفاوت های لیپولیزر و لیپوماتیک

در خصوص تفاوت های این دو روش باز هم باید سری به مبحث خروج چربی ها بزنیم. در روش لیپولیزر، چربی های بدن با امواج اولتراسونیک ذوب شده و سپس خارج می شوند به همین دلیل دیگر قابلیت استفاده را دارا نیستند.

اما همانگونه که بیان شد در روش لیپوماتیک چربی ها به شکل شکسته خارج شده و می توانند برای استفاده در سینه و باسن استفاده شوند.

متقاضیان پیکر تراشی باید چه شرایطی داشته باشند؟

افرادی که خیال پیکرتراشی لیپوست را در سر دارند باید از نظر جسمی برخی شرایط را داشته باشند تا بتوانند برای این عمل اقدام کنند. این شرایط عبارتند از:

  • نداشتن بیماری های قلبی و کلیوی
  • عدم ابتلا به دیابت و قند خون
  • نداشتن سابقه افسردگی
  • عدم استعمال دخانیات
  • داشتن انگیزه بالا برای ورزش و رژیم

بهترین روش پیکرتراشی

در طول این مطلب متوجه شدیم که روشهای متعددی برای انجام پیکرتراشی آقایان یا افراد دیگر وجود دارند و حال حتما باید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام روش بهتر است؟ آشکار است که هر روشی که خطرات و عوارض های کمتری را برای فرد متقاضی داشته باشد، بهتر است.

عکس پیکر تراشی زنان
عکس پیکر تراشی زنان

در جلسه مشاوره پیش از عمل، پزشک متخصص با توجه به مواردی نظیر:

  • شرایط جسمی
  • ناحیه های دارای چربی
  • فرم بدن
  • میزان شل شدگی ها
  • و دیگر موارد

بهترین روش را پیشنهاد می دهد. معمولا روش های لیپوماتیک و لیپوست کم خطر هستند و در از بین بردن چربی های شکمی کاربرد دارند.

حتما بخوانید:  هزینه عمل ژنیکوماستی

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص پیکرتراشی و روش های انجام آن خواندیم. مشاهده کردیم که روش های بسیار گوناگونی برای این عمل انجام دارد و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. حتما پیش از انجام این عمل، جلسات مشاوره پزشکی خود را جدی بگیرید و به توصیه های پزشک عمل کنید تا نتایج رضایت بخشی را تجربه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه لیپوشاکشن و هزینه پیکرتراشی مشاوران مجموعه ما آماده خدمت رسانی به شما هستند فقط کافی است تا با شماره های قرار گرفته تماس حاصل فرمایید.

درخواست مشاوره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا