پروتز سینه

پروتز سینه بهتر است یا تزریق چربی

پروتز سینه یا تزریق چربی؟ با پیشرفت روزافزون علم پزشکی روندهای زیباشناسی نیز دچار تحول شده‌اند، به گونه‌ای که در جراحی‌های پلاستیک، تکنیک‌های قدیمی منسوخ شده و تکنیک‌های جدیدی جهت افزایش سایز سینه بانوان به وجود آمده است.

قطعاً بزرگ کردن سینه جز اولویت زنان بوده که به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم در مورد پروتز سینه و تزریق چربی به صورت مفصل با شما صحبت کنیم، تا بتوانید بین این دو روش یکی از آن ها را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پروتز سینه

پروتز سینه چیست؟ بسیاری از افراد پروتز سینه مانند پروتز سینه آلمانی را با نام ایمپلنت سینه می‌شناسند، که جایگزین بخشی از بافت سینه یا حتی کل آن می‌شود. در واقع پروتز‌ها در برندها و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند که بسته به شرایط هر فرد می‌توان از آن ها استفاده کرد.

جراح پلاستیک قبل از جراحی با بررسی فیزیکی بدن بیمار مشخص می‌کند که از چه نوع پروتزی و در چه سایزی استفاده شود.

انواع پروتز سینه

در این قسمت به چند نمونه اشاره می کنیم:

تزریق چربی

در تزریق چربی در ابتدای کار با استفاده از روش لیپوساکشن از ناحیه دیگر بدن چربی‌هایی را خارج کرده و اقدام به تصفیه می‌کنند. بعد از اینکه چربی ناحیه دیگر بدن مانند باسن یا حتی شکم تصفیه شد، آن را در سینه تزریق می‌کنند تا حجم آن افزایش پیدا کند.

مزایای تزریق چربی

قبل از اینکه به جواب سوال پروتز سینه یا تزریق چربی ؟ کدام یک بهتر است پاسخ دهیم، در مورد مزایای تزریق چربی به مواردی اشاره می کنیم:

  • ظاهری طبیعی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا جسم خارجی در بدن آنها وجود نداشته باشد و به عبارتی تمایل دارند تا سینه‌های آنها به شکل طبیعی دیده شود، بنابراین اشخاص می‌توانند از تزریق چربی به راحتی استفاده کنند.

  • تهاجم کمتر

در تزریق چربی به سینه مطمئناً نیازی به بیهوشی‌های عمومی وجود ندارد، علاوه بر آن بر خلاف پروتز سینه در این روش برای افزایش حجم سینه‌ها نیازی به برش‌های بسیار بزرگ در اطراف سینه نیست.

حتما بخوانید: هزینه لیپوماتیک ران پا

پروتز سینه
پروتز سینه

معایب تزریق چربی

آیا تزریق چربی ضرر دارد؟ از معایب تزریق چربی می توان موارد زیر را نام برد:

  • طول عمر

آیا تزریق چربی دائمی است؟ تزریق چربی میزان ماندگاری بسیار کمتری نسبت به پروتز سینه دارد؛ چرا که در صورتی که شما اقدام به کاهش وزن کنید، چربی‌های اطراف سینه شما کمتر شده و حجم سین کاهش پیدا خواهد کرد.

  • هزینه

در تزریق چربی به سینه می‌بایست هزینه بیشتری نسبت به پروتز سینه بپردازید؛ چرا که در این روش پزشک ابتدا از تکنیک‌های لیپوستاکشن و سپس تزریق سلول چربی استفاده خواهد کرد.

  • خطرات

خطر تزریق چربی بیشتر از پروتز سینه است. اما توجه کنید در صورتی که پزشک شما جراح توانایی است، مطمئناً نیازی نیست بابت این خطرات نگران باشید؛ چرا که جراح با تجربه تزریق چربی را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد.

  • همه افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند

افرادی که نسبتاً چاق هستند می‌توانند از این روش برای افزایش حجم سینه‌های خود استفاده کنند؛چرا که پزشک، چربی‌های اضافی بدن آن ها را برداشته و سپس اقدام به تسویه می‌کند و در نهایت تزریق چربی را انجام می‌دهد. اما افرادی که لاغر اندام هستند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

مزایای پروتز سینه

برای افزایش حجم سینه می‌توانید از پروتز سینه استفاده کنید اما بهتر است مزایای آن را مرور کنیم:

اندازه

با توجه به اینکه پزشک قبل از جراحی سوالاتی را از شما پرسیده و معایناتی را انجام می‌دهد اما شما می‌توانید اندازه و برند پروتز سینه خود را انتخاب کنید

  • ایمنی

در حالت کلی پروتزهای سینه‌ای که با کیفیت هستند، قابل اعتماد بوده و ایمن خواهند بود. اما در صورتی که به هر دلیلی از پروتزهای بی کیفیت استفاده کنید، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را شاهد باشید.

  • هزینه

هزینه پروتز سینه به مراتب کمتر از تزریق چربی است؛ چرا که در تزریق چربی با طی کردن دو مرحله افزایش حجم از این اتفاق می‌افتد. اما در پروتز سینه کافی است جراح فقط یک مرحله که قرارگیری پروتز است را طی کند.

البته توجه کنید که پروتز سینه ممکن است به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و احتمالا مجبور شوید آن ها را تعویض کنید.

  • طول عمر

در قسمت بالا اشاره کردیم که پروتزهای سینه ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند، اما با توجه به اینکه طول عمر آن ها معمولاً بین ۱۵ الی ۲۰ ساله است؛ بنابراین می‌توانید برای افزایش حجم سینه خود از این روش استفاده کنید.

البته توجه کنید که اگر عارضه‌ای را تجربه کردید، می‌بایست در سریع‌ترین حالت ممکن به پزشک مراجعه کنید تا اقدام به تعویض پروتز سینه شما کنند.

تزریق چربی
تزریق چربی

هزینه پروتز سینه

عوامل بسیار زیادی در هزینه پروتز سینه دخیل هستند، که از جمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس پروتز سینه
  • دستمزد جراح
  • هزینه‌های دارو
  • هزینه‌های مربوط به اتاق عمل
  • برند پروتز سینه
  • و غیره

حتما بخوانید: لیفت باسن در منطقه 2 تهران

هزینه تزریق چربی

هزینه نهایی تزریق چربی به سینه به عواملی مانند:

  • مهارت جراح
  • روش‌های استخراج چربی
  • مدت زمان جراحی
  • میزان حجم چربی که در سینه تزریق شده است
  • و غیره بستگی دارد

سخن پایانی

ما در این مقاله در مورد مزایا و معایب تزریق چربی به سینه و پروتز سینه به صورت مفصل با شما صحبت کردیم. در صورتی که قصد دارید حجم سینه‌های خود را افزایش دهید و مطمئن نیستید که بهترین روش برای شما کدام است، می‌توانید با کارشناسان لیپو ویزر به صورت آنلاین یا تلفنی در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

درخواست مشاوره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا