دسته‌بندی نشده

هزینه عمل ژنیکوماستی

جای سوال است که هزینه عمل ژنیکوماستی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ یکی از بیماری‌های رایجی که مردان با آن رو به رو می شوند ژنیکوماستی است. این بیماری قابل درمان می باشد به گونه ای که جراح با تخلیه سینه آقایان به صورت کامل این مشکل را برطرف می کند.

در اثر رشد بافت چربی در زیر سینه، حجم سینه به شدت افزایش پیدا کرده و ظاهر فرد غیر عادی به نظر می رسد.

درمان‌های متعددی نیز مانند جراحی، دارو، ورزش و غیره برای  درمان این بیماری وجود دارد. در ادامه در مورد عمل ژنیکوماستی و درمان اصولی آن بیشتر صحبت می کنیم.

عمل ژنیکوماستی

ژنیکوماستی چیست؟ هنگامی که تعادل هورمون‌های بدن مردان تغییر می‌کند، بدن آنها دچار تغییراتی می‌شود. یکی از آن تغییرات را میتوان بیماری ژنیکوماستی نام برد. هنگامی که بافت سینه مردان تغییر می‌کند دچار افزایش سینه می‌شوند. این افزایش در سینه‌ها ممکن است متفاوت باشد.

این بیماری در ۳۶ درصد از مردان دیده شده است. هنگامی که چربی بیش از حدی در زیر پوست سینه رشد می‌کند یا اختلال در سیستم غدد ریز سینه به وجود می‌آید،  پستان‌ها دچار تغییراتی می‌شود که ممکن است یک یا هر دوی آنها را تحت تاثیر بگذارد.

اگر شما نیز دچار چنین مشکلی شده‌اید یا احساس می‌کنید که سایز سینه شما دچار تغییر است به شما پیشنهاد می‌ کنیم که به پزشک مربوطه مراجعه کنید زیرا این امر باعث کاهش اعتماد به نفس اضطراب عوامل دیگر می‌شود که ممکن از زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

راهکارهای طبیعی برای درمان ژنیکوماستی

با بیماری ژنیکوماستی در مطالب بالا آشنا شدید اما چگونه می‌توانیم این بیماری را درمان کنیم؟ امروزه با پیشرفت علم و فناوری راهکارهای بسیار موثری برای بیماری‌های مختلف ارائه شده است.

  • راهکارهای طبیعی
  • گیاهی
  • سنتی
  • جراحی
  • خانگی
  • و غیره

استفاده از کمپرس سرد  می‌تواند یکی از راهکارهایی باشد که شما به آسانی می ‌توانید به آن دست پیدا کنید کافیست با قرار دادن چند تکه یخ در حوله تمیزی آن را بر روی سینه متورم شده قرار دهید و به مدت یک دقیقه آن را نگه دارید.

راهکار های طبیعی برای درمان ژنیکوماستی
راهکار های طبیعی برای درمان ژنیکوماستی

ممنوعیت استفاده برخی از غذاها

مردانی که دچار بیماری ژنیکوماستی هستند باید از مصرف کردن برخی از مواد غذایی خودداری کنند. مواد غذایی که می‌تواند بیماری ژنیکوماستی را تشدید کند شامل:

  •  مصرف زیاد تخم مرغ
  •  مصرف نوشیدنی‌های الکلی و مشروبات درصد بالا
  • پودرها و قرص‌هایی که دارای پروتئین هستند
  • همچنین مصرف بیش از حد استفاده از مواد غذایی که در آنها سویا به کار رفته است می‌تواند در تشدید این بیماری و بزرگ شدن  سینه مردان تاثیرگذار باشند.

درمان بیماری ژنیکوماستی با ورزش کردن

افرادی که دچار بیماری ژنیکوماستی شدند می ‌توانند با رعایت رژیم غذایی سالم و مدام ورزش کردن باعث  کاهش این بیماری شوند.


⇐ بیشتر بخوانید: ابدومینوپلاستی آقایان


همچنین میتوانند برای کاهش رشد بافتی سینه مردان و کاهش هورمون تستوسترون، با ورزش‌هایی از قبیل دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری و طناب زدن دراین امر تاثیر گذار باشند.

چرا رشد سینه در مردان افزایش پیدا می‌کند؟

عوامل متعددی همچون افزایش وزن ژنتیک، استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی، بیماری کبدی و کلیوی مصرف برخی داروها شیمی درمانی سوء تغذیه و اختلال هورمونی در رشد و افزایش سینه در مردان تاثیرگذار باشد.

هنگامی که هورمون استروژن در بدن مردان افزایش پیدا می‌کند و هورمون تستوسترون کاهش پیدا می‌کند این امر باعث افزایش و رشد سینه در مردان می‌شود که مردان یا پسران در دوران بلوغ آن را احساس می ‌کنند.
البته علاوه بر ژنیکوماستی بسیاری نیز می‌توانند پیکرتراشی آقایان انجام دهند که هزینه پیکرتراشی متفاوت از این جراحی است

ژنیکوماستی چه علائمی دارد؟

علاوه بر علائم داخلی بدن مانند بیشتر شدن بافت چربی در نوک سینه و غیره علائم دیگری نیز در ظاهر پستان مردان ایجاد می‌شود. البته شما برای رسیدن به پاسخ این سوال که آیا پروتز سینه عوارض دارد؟ می بایست به صورت دقیق در مورد آن تحقیق کرده و از پزشکان سوال بپرسید.

ژنیکوماستی دارای علائم متعددی است اما مهمترین آنها شامل

  • ترشح در یک یا هر دو سینه
  • ترشح در نوک سینه‌ها
  • درد گرفتن قفسه سینه
  • متقارن بودن پستان مردان
  • حجیم شدن نوک سینه‌ها
  • سنگین شدن غدد پستانی
  • حساس شدن در هنگام لمس پستان‌ها

درمان ژنیکوماستی

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد شما با رعایت یک سری اصول ورزشی تغذیه و غیره میتوانید درمان ژنتیکوماستی را انجام دهید. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید که باعث بروز این امر شده است میتوانید دارو را قطع کرده و به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

البته هر پزشکی می‌تواند پیکر تراشی را انجام دهد اما توصیه می‌کنیم که بهترین جراحی پیکرتراشی در تهران را پیدا کرده و با آنها نیز مشورت کنید

ژنیکوماستی چه علائمی دارد؟
ژنیکوماستی چه علائمی دارد؟

هنگامی که دچار بیماری ژنیکوماستی می‌شوید پوست دچار افتادگی و شل شدن میکند. با جراحی میتوانید بافت چربی بیش از حدی که در زیر سینه قرار دارد را تخلیه کنید.

در نتیجه سینه کوچک می‌شود و پوستی که دچار افتادگی و شل شدن کرده است را با انجام دادن برش‌هایی بر روی پوست و با استفاده از دستگاه مکش، برای تخلیه چربی‌ها و از بین تورم سینه می شود.

عوارض عمل ژنیکوماستی

هرگونه عملی که انسان انجام می‌دهد در کنار فواید و مزایا ممکن است معایب و عوارضی نیز داشته باشد. عمل ژنیکوماستی نیز مانند عمل‌های دیگر عوارضی مانند لخته شدن خون عفونت، خونریزی، جای زخم،  تقارن نداشتن سینه‌ها، تاخیر در روند بهبود و سرما را شامل شود.

بایدهای قبل از عمل ژنیکوماستی

قبل از انجام عمل ژنیکوماستی بایدهایی هست که با رعایت آنها می‌ توانید عملی با کیفیت مطلوب را تجربه کنید. به مواردی که باید دقت کنید در ادامه گفته شده است:

  • لازم به ذکر است در جلسه‌ای که قبل از عمل ژنیکوماستی دارید، سوابق بیماری انواع حساسیت‌ها و ابتلا بودن به بیماری خاص و غیره را با پزشک مربوطه در میان بگذارید.
  • همچنین در مصرف برخی از داروهای شیمیایی و گیاهی توجه کافی را داشته باشید. زیرا برخی از داروها مانند  ویتامین e و آسپیرین باعث انعقاد خون می‌شوند.

⇐ بیشتر بخوانید: آیا پروتز سینه عوارض دارد؟


  • در شب قبل از عمل ژنیکوماستی از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی جدا خودداری کنید. همچنین قبل از عمل باید استحمام کنید. در عمل ژنیکوماستی باید به صورت ناشتا باشید و ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن لطفاً اجتناب کنید.

مراقبت‌های لازم بعد از عمل ژنیکوماستی

فعالیتهایی هستند که بعد از عمل ژنیکوماستی لازم است آنها را انجام دهید تا روندی سریع در بهبود خود تجربه کنید.

  • بعد از انجام عمل، از استحمام و قرار دادن دوش به طور مستقیم بر روی بدن خودداری کنید.
  •  خشک و تمیز بودن زخم‌هایی که بر روی سینه ایجاد شدند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • مصرف داروها طبق دستور پزشک باید انجام شود و بعد از عمل به طور میانگین ۱ تا ۲ ماه باید گن استفاده کنید.
  • همچنین تا مدت زمان مشخصی باید رژیم غذایی سالمی را رعایت کنید.
  •  روزی ۸ لیوان آب بنوشید، از میوه و سبزیجاتی که دارای فیبر هستند استفاده کنید
  •  نمک و ادویه‌جات را از سفره خود حذف کنید یا تا حد امکان مصرف آن را کاهش دهید.

کلام آخر

در این مقاله در مورد عمل ژنیکوماستی و مراقبت‌های لازم بعد و قبل از عمل صحبت شد البته دقت کنید که هزینه عمل ژنیکوماستی با توجه به یک سری عوامل مدام تغییر می‌کند. بنابراین برای اطلاع از قیمت‌ها و برای پیدا کردن بهترین جراح لیپوماتیک در تهران یا پیکر تراشی در منطقه ۲ تهران و آگاهی از شرایط جراحی حتماً با ما تماس بگیرید.

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا