لیپوماتیک

طول درمان لیپوماتیک

منظور از طول درمان لیپوماتیک چیست؟ طول درمان لیپوماتیک چه قدر است؟ مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک چیست؟ در مرکز لیپو ویزر با ما همراه باشید تا به بررسی این مسائل بپردازیم.

امروزه روش های مختلفی به عنوان پیکرتراشی و برای لاغری موضعی به کار برده می شوند که یکی از آنها لیپوماتیک است. لیپوماتیک روشی کم تهاجمی است که بدون استفاده از بیهوشی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. در طول انجام این جراحی هیچ گونه درد و خونریزی برای بیمار وجود ندارد و مدت زمان جراحی بسیار کوتاه است.

لیپوماتیک برای بخش های مختلف بدن استفاده می شود و افراد میتوانند برای لاغری موضعی از آن استفاده کنند. از طرف دیگر این روش بدون عوارض است و به همین دلیل در میان مردم بسیار محبوب شده است.

با وجود آنکه این روش غیر تهاجمی است و جراحی آسانی دارد اما باید دوره نقاهت بعد از آن طی شود تا افراد بهبودی خود را به دست اورند و به وضعیت عادی باز گردند. از این جهت کسب اطلاع از طول درمان لیپوماتیک برای متقاضیان به عنوان یک موضوع مهم در نظر گرفته می شود.

منظور از طول درمان لیپوماتیک چیست؟

به صورت کلی منظور از طول درمان لیپوماتیک این است که مدت زمان مورد نیاز برای این جراحی و بهبودی پس از آن چه قدر است. به عبارت دیگر طول درمان لیپوماتیک به مدت زمان کلی که برای استفاده از این روش نیاز است تعلق می گیرد و از زمانی که جراحی برای متقاضیان انجام می شود تا هنگامی که شخص کاملا به وضعیت عادی باز گردد و بتواند عملیات مورد نظر روزمره را انجام دهد، طول درمان لیپوماتیک می گویند.

طول درمان لیپوماتیک

طول درمان لیپوماتیک که تحت عنوان دوره نقاهت لیپوماتیک نیز شناخته می شود برای همه متقاضیان یکسان نیست زیرا وضعیت بدنی افراد با هم متفاوت است و برخی از انها خوش گوشت تر از سایر افراد هستند که این موضوع باعث می شود تا روند بهبودی سریع تر باشد و زخم ها در مدت زمان کوتاه تری بهبود یابند.

از طرف دیگر لیپوماتیک برای بخش های مختلف بدن قابل استفاده است که از این نظر بر اساس بخشی از بدن که این روش برای لاغری موضعی آن انجام می شود، دوره نقاهت نیز تغییر خواهد یافت.

به عنوان مثال: دوره نقاهت لپیوماتیک بازو کوتاه مدت تر از دوره نقاهت لیپوماتیک شکم خواهد بود و کسانی که آن را به کار ببرند در مدت زمان کوتاه تری به بهبودی کامل خواهند رسید.

موضوع دیگری که در خصوص طول درمان لیپوماتیک باید به آن اشاره کنیم، مراقبت های بعد از لیپوماتیک است که به میزان زیادی بر روی روند بهبودی و افزایش سرعت آن موثر واقع می شود. کسانی که مراقبت های بعد از لیپوماتیک را رعایت می کنند در مدت کوتاه تری میتوانند بهبودی خود را به دست اورند اما اگر این مراقبت ها به به خوبی رعایت نشوند نه تنها سرعت بهبودی کند می شود بلکه ممکن است تا مشکلات و عوارضی نیز برای افراد پدید آید.

طول درمان لیپوماتیک
طول درمان لیپوماتیک

دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک چه قدر است؟

با وجود آنکه لیپوماتیک در خصوص بخش های مختلف بدن دوره نقاهت متفاوتی دارد و مدت زمان آنها یکسان نیست اما معمولا پزشکان طول درمان بعد از این روش را در حدود سه روز الی دو هفته در نظر می گیرند و توصیه دارند که در این بازه زمانی بعد از لیپوماتیک مراقبت ها به خوبی رعایت شوند.

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک چیست؟

مراقبت هایی که باید از عمل لیپوماتیک و در دوره نقاهت انجام شوند از قبیل زیر هستند که این مراقبت ها برای تمامی اعضای بدن یکسان هستند. بدین معنا که هر بخش از بدن را تحت این عمل جراحی قرار دهید باید همین مراقبت ها را پس از این عمل انجام دهید:

پرهیز از مصرف سیگار و دخانیات

سیگار و سایر دخانیات در روند طول درمان لیپوماتیک تاثیر می گذارند و سرعت التیام یافتن زخم ها را کاهش می دهند. از این جهت مصرف انها بعد از عمل ممنوع است زیرا کاهش روند بهبودی زخم ها میتواند موجب بروز عفونت شود.

پرهیز از مصرف مشروبات الکلی

مشروبات الکلی نیز مانند دخانیات روند بهبودی بعد از لیپوماتیک را کاهش می دهند و بر روی زخم ایجاد شده در خصوص وارد شدن لوله کانولا به داخل بافت تاثیر می گذارند. از این جهت پزشکان آن را نیز ممنوع کرده اند.

پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون

داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین بعد از این جراحی موجب افزایش خونریزی می شوند و در طول درمان لیپوماتیک مصرف انها خطرناک است. به همین دلیل نباید انها را مصرف کرد و کسانی که ناچار به استفاده از این داروها هستند باید در این زمینه با پزشک معالج خود مشورت کنند.

پرهیز از فعالیت های سنگین بدنی

فعالیت های سنگین بدنی و ورزش بر روی وضعیت جسمی مقاضیان تاثیر می گذارد و جراحت ایجاد شده در بافت را با مشکل رو به رو می کنند و به آن فشار وارد می نماید.

به همین دلیل باید حتما از انجام این فعالیت ها پرهیز کرد تا برای زخم ها مشکلی ایجاد نشود و بدن التهاب پیدا نکند.

پرهیز از رفتن به استخر و سونا و جکوزی

آب خوردن به زخم ناشی از لیپوماتیک تا مدت تعیین شده از سوی پزشک ممنوع است و از احتمال وارد شدن آلودگی به بدن در این شرایط وجود دارد. تا زمانی که زخم ها کاملا بهبود نیافته باشند باید حتما از این موارد پرهیز نمود.

استراحت به میزان کافی

بعد از لیپوماتیک باید حتما به میزان کافی استراحت کرد تا قوای تحلیل رفته بدن به دست آید. از طرف دیگر مسلما از دست رفتن چربی های بدن پس از لیپوماتیک با کمی درد و یا احساس ناخوشی همراه است که با این وجود باید حتما استراحت کرد تا بدن به خوبی ترمیم شود و قوای خود را به دست اورد.

مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک

بعد از لیپوماتیک هر یک از بخش های بدن پزشک داروهایی را به متقاضیان تجویز می کند که باید حتما آنها را طبق دستور پزشک مصرف کنند تا به بهبودی برسند. این داروها در روند بهبودی، جلوگیری از ایجاد عوارض و کاهش درد موثر هستند.

بخش پایانی

طول درمان لیپوماتیک شکم کوتاه است و در صورتی که به مرکز لیپو ویزر برای انجام این کار مراجعه کنید از بهترین شرایط برخوردار خواهید شد. در صورتی که به راهنمایی در این زمینه نیاز دارید از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا