تزریق چربی

تزریق چربی ساق پا

تزریق چربی ساق پا چگونه انجام می شود؟ افزایش حجم ساق پا با تزریق چربی ساق پا یک عمل جراحی زیبایی است که شامل انتقال چربی از یک قسمت بدن به عضلات ساق پا می شود. این روش را می توان برای افزایش شکل و اندازه عضلات ساق پا انجام داد و ظاهری زیباتر به پاها ارائه داد.

تقویت ساق پا با تزریق چربی پای پرانتزی یک جایگزین کم تهاجمی برای تقویت ساق پا با ایمپلنت است . در اینجا ما روش افزایش چربی در ساق پا  آنچه در دوره بهبودی باید انتظار داشت و مدت زمان ماندگاری نتایج را شرح می دهیم.

بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

مراحل تزریق چربی ساق پا

افزایش حجم ساق پا با انتقال چربی یک عمل جراحی زیبایی است که شامل انتقال چربی از یک قسمت بدن به عضلات ساق پا برای افزایش شکل و اندازه آن ها می شود. این روش را می توان تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی با آرامبخشی سبک انجام داد و معمولاً چند ساعت طول می کشد تا تکمیل شود.

در اینجا یک مرور کلی از مراحل مربوط به افزایش ساق پا با روش انتقال چربی آورده شده است:

  • بیهوشی: این روش تحت بی حسی موضعی یا آرام بخشی سبک انجام می شود
  • برداشت چربی: چربی از ناحیه ای از بدن با چربی اضافی مانند شکم، باسن یا ران ها با استفاده از لیپوساکشن برداشت می شود.
  • فرآوری و تصفیه چربی: چربی برداشت شده برای حذف هرگونه ناخالصی و اطمینان از زنده ماندن آن برای پیوند، فرآوری و خالص می شود.
  • تزریق چربی: چربی تصفیه شده با دقت به عضلات ساق پا جهت انجام  عمل زیبایی مچ پا تزریق می شود تا حجم و شکل آن ها افزایش یابد. جراحی به دقت با استفاده از چندین تزریق کوچک برای اطمینان از توزیع یکنواخت چربی تزریق انجام می شود.
  • بستن برش ها: برش ها با استفاده از بخیه یا نوار جراحی بسته می شوند.
  • مراقبت های بعد از عمل: پس از عمل، بیمار باید برای چند روز لباس فشاری بپوشد تا به کاهش تورم و بهبودی مناسب کمک کند. همچنین بیمار باید به مدت چند هفته از فعالیت های شدید خودداری کند و در قرار ملاقات های بعدی با جراح خود برای نظارت بر پیشرفت خود شرکت کند.
مراحل تزریق چربی ساق پا
مراحل تزریق چربی ساق پا

حتما بخوانید: همه چیز در مورد ترمیم تزریق چربی صورت

نکات قبل از جراحی تزریق چربی ساق پا

همچنین مهم است که قبل از انجام عمل بزرگ کردن ساق پا با انتقال چربی با یک جراح پلاستیک متخصص در مرکز جراحی مشورت کنید تا مشخص شود آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. جراح شما قادر خواهد بود نیازهای فردی شما را ارزیابی کند و یک برنامه درمانی شخصی برای کمک به دستیابی به نتایج دلخواه شما ارائه دهد.

روند بهبودی پس از بزرگ کردن ساق پا با روش انتقال چربی معمولاً کوتاه است و اکثر بیماران می توانند در عرض چند روز به فعالیت های عادی خود بازگردند. با این حال، مهم است که دستورالعمل های بعد از عمل جراح خود را به دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه ممکن را تضمین کنید.

باید های بعد از تزریق چربی ساق پا

میزان بهبودی پس از حجم دهی ساق پا یا عمل زیبایی مچ پا با انتقال چربی معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد، بسته به فرد و وسعت عمل متفاوت خواهد بود. در طول این مدت، مهم است که دستورالعمل های بعد از عمل جراح خود را به دقت دنبال کنید تا از بهبودی مناسب و بهترین نتیجه ممکن اطمینان حاصل کنید.

در اینجا چند دستورالعمل کلی برای تزریق چربی ساق پا که مشابه لیپوماتیک ران پا است، آورده شده:

  • لباس فشرده: بیمار برای کمک به کاهش تورم و بهبودی مناسب باید چند روز پس از عمل از لباس فشرده‌کننده استفاده کند.
  • محدودیت‌های فعالیت: بیمار باید تا چند هفته پس از عمل از انجام فعالیت‌های شدید اجتناب کند تا امکان بهبودی مناسب فراهم شود.
  • مدیریت درد: برخی از ناراحتی‌ها و تورم‌ها پس از بزرگ‌کردن ساق پا با انتقال چربی طبیعی است و ممکن است برای مدیریت هر گونه ناراحتی، داروهای مسکن بدون نسخه توصیه شود. این مورد در جراحی های دیگر نیز وجود دارد از جمله تزریق چربی به باسن یا لیفت باسن در منطقه 2 تهران
  • قرار ملاقات های بعدی: بیمار برای نظارت بر پیشرفت و اطمینان از بهبودی مناسب باید در قرار ملاقات های بعدی با جراح خود شرکت کند.
  • مراقبت از برش: بیمار باید برش ها را تمیز و خشک نگه دارد تا خطر عفونت را کاهش دهد و بهبودی مناسب را بهبود بخشد.

باید در نظر داشت که همه افراد با سرعت متفاوتی بهبود می یابند و زمان بهبودی ممکن است متفاوت باشد. جراح شما می تواند دستورالعمل های خاص تری را بر اساس نیازها و شرایط فردی شما ارائه دهد.

باید های بعد از تزریق چربی ساق پا
باید های بعد از تزریق چربی ساق پا

آیا تزریق چربی ساق پا دائمی است؟

انتقال چربی به ساق پا یا عمل زیبایی مچ پا یک روش دائمی است، اما طول عمر آن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور کلی، بخشی از چربی پیوندی به مرور زمان توسط بدن باز جذب می‌شود، اما برخی از سلول‌های چربی زنده می‌مانند و به طور دائم در جای خود باقی می‌مانند و باعث تقویت طولانی‌مدت عضلات ساق پا می‌شوند.

میزان چربی جذب شده توسط بدن و ماندگاری نتایج می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله:

  • سن بیمار
  • سلامت کلی بدن بیمار
  • تکنیک استفاده شده توسط جراح

به طور کلی، بیماران جوان تر تمایل به بقای چربی بهتری دارند، در حالی که بیماران مسن تر ممکن است باز جذب چربی بیشتری را تجربه کنند.

حتما بخوانید: آیا تزریق چربی زیر چشم درد دارد؟

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تزریق چربی ساق پا و مراحل آن به صورت مفصل با شما صحبت کردیم. در صورتی که قصد انجام این جراحی را دارید  یا قصد دارید لیپوماتیک ساق پا یا پیکر تراشی زیبایی انجام دهید،، برای یافتن بهترین جراح  یا حتی پیدا کردن جواب این سوال که آیا تزریق چربی ضرر دارد؟ می‌توانید با کارشناسان ما به صورت آنلاین یا تلفنی در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا