تزریق چربی

آیا تزریق چربی دائمی است؟

آیا تزریق چربی دائمی است؟ میزان دوام و ماندگاری تزریق چربی چه قدر است؟ آیا ماندگاری تزریق چربی در بخش های مختلف بدن یکسان است؟ در صورتی که قصد دارید تزریق چربی انجام دهید و به زیبایی اندام ها و یا صورت خود بیفزایید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا این موارد را با هم بررسی کنیم.

تزریق چربی یکی از روش هایی است که برای جوانسازی پوست، رفع چین و چروک ها، حجم دادن، فرم دادن و … مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن برای بخش های مختلف صورت و بدن امکان پذیر است.

در این روش نیاز است که چربی های انباشته شده در یک قسمت از بدن فرد، با روشی مانند: لیپوماتیک از بدن او تخلیه شود و سپس این چربی های به دست آمده به بخش دیگری از بدن و یا صورت که فرد قصد حجم دادن به آن را دارد، تزریق می گردد.

با وجود اینکه تزریق چربی روش بسیار پر رونقی در جامعه ما است و جمعیت بسیار زیادی از بانوان و آقایان آن را انجام می دهند، اما هنوز اطلااعات مردم در رابطه با میزان ماندگاری آن کم است؛ به همین در مجموعه لیپو ویزر میخواهیم بررسی کنیم که آیا تزریق چربی دائمی است؟ یا خیر.

آیا تزریق چربی دائمی است؟

تزریق چربی به صورت کلی یک روش دائمی برای حجم دادن به بدن و صورت محسوب نمی شود و تا پایان عمر نتایج آن باقی نمی ماند. اما ماندگاری این روش بسیار زیاد است و تا سالیان بسیار طولانی میتوان از نتیجه آن بهره برد.

لازم به توضیح است که مسائلی وجود دارند و در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر می گذارند. در نتیجه کسانی که بخواهند دوام و ماندگاری بیشتری در تزریق چربی برای آنها وجود داشته باشد، باید این عوامل را رعایت نمایند.

کسانی که به این مسائل توجه کنند معمولا میتوانند از نتایج تزریق چربی حتی تا پایان عمر نیز برخوردار گردند.

 

آیا تزریق چربی دائمی است؟
آیا تزریق چربی دائمی است؟

فاکتورهایی که رعایت کردن آنها در دوام تزریق چربی موثر هستند

اگر میخواهید که تزریق چربی دائمی داشته باشید و بتوانید از نتایج آن تا مدت بسیار طولانی استفاده کنید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید و آنها را رعایت کنید:

پرهیز از دستکاری کردن زیاد محل تزریق

دستکاری کردن بیش از حد محل تزریق چربی و یا ماساژ میتواند اثرات این روش را کاهش دهد و در مدت زمان کوتاه تری تاثیرات آن را از بین ببرد. با این وجود اگر کسانی که از این روش استفاده کرده اند، از جلسات ماساژ درمانی استفاده می کنند، انجام این کار را ترک کنند و یا تعداد جلسات آن را کاهش دهد تا بتوانند برای مدت طولانی تر از نتیجه آن بهره مند شوند.

و یا کسانی که عادات دارند تا عضو صورت و یا سایر اندام های خود ماساژ دهند نیز باید این عادت را در خود کاهش دهند.

ثابت نگه داشتن وزن

افزایش و یا کاهش وزن به صورت متناوب و در دفعات زیاد میتواند موجب از بین رفتن نتیجه تزریق چربی شود. به همین دلیل یکی از مهمترین اموری که کاندیدای تزریق چربی برای دائمی بودن آن باید انجام دهند، ثابت نگه داشتن وزن است.

پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

پرهیز از استعمال سیگار، دخانیات و یا مشروبات الکلی میتواند به شما کمک کند تا تزریق چربی دائمی تری داشته باشید. زیرا مواد مخدر بر روی تاثیرات چربی در بدن اثر گذار هستند و می توانند آنها را از بین ببرند. به همین دلیل بسیاری از بانوان ساکن در کشورهای خارجی و یا ایران به منظور کاهش وزن و خلاص شدن از چربی های اضافی به استعمال سیگار می پردازند.

با این وجود این مساله برای کسانی که چربی تزریق کنند، نتیجه عکس خواهد داشت و زحمات انها را هدر خواهد داد.

تغذیه مناسب برای زنده ماندن چربی ها

چربی هایی که به بدن تزریق می شوند، باید تغذیه شوند و برخی از خوراکی ها می توانند در زنده ماندن آنها موثرتر واقع گردند. پس اگر از این خوراکی ها پس از تزریق استفاده کنید، ماندگاری آن بیشتر خواهد شد.

مهم ترین خوراکی در این زمینه عبارتند از: ماهی، گردو، بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون و ….

میزان دوام و ماندگاری تزریق چربی به چه مسائلی وابسته است؟

مواردی که می توانند در این زمینه تاثیر گذار واقع شوند را میتوان به شرح زیر در نظر گرفت:

عضوی از بدن که چربی به آن تزریق می شود

میزان ماندگاری تزریق چربی در هر یک از اعضای بدن متفاوت است و معمولا نتایج حاصل از آن در صورت زودتر از بخش های دیگر از بین می رود. در حالی که با تزریق چربی به بخش های دیگر بدن معمولا نتایج آن به مدت بسیار طولانی باقی می مانند.

میزان تزریق چربی

مسلما هر چه قدر که تزریق چربی با درصد بیشتری برای بیماران انجام شود، دوام آن نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال: شخصی که 3 سی سی چربی تزریق می کند در مقایسه با فردی که 2 سی سی چربی را به بخش مورد نظر صورت تزریق می کند، دیرتر با از بین رفتن نتیجه حاصل از آن رو به رو می شود.

تعداد دفعات تزریق چربی

علاوه بر میزان تزریق چربی، تعداد دفعاتی که تزریق آن انجام می شود نیز در مقدار ماندگاری آن موثر واقع می شود. معمولا با تزریق مجدد می توان به افزایش دوام تزریق کمک کرد و اکثر پزشکان این موضوع را به بیماران خود خصوصا برای صورت تجویز می کنند.

سن افراد

تزریق چربی در کسانی که سن بالایی دارند و از افراد میانسال و یا کهنسال محسوب می شوند، با افت کیفیت همراه است و از دوام آن می کاهد زیرا سن  بالا باعث کاهش کیفیت سلول ها می شود و این مساله در نیتجه تزریق چربی نیز موثر واقع می گردد.

محل تزریق چربی

اگر تزریق چربی در لا به لای عروق و رگ های خونی تزریق شود، میزان دوام و ماندگاری آن افزایش می یابد. زیرا در این بخش ها امکان بهتری برای تغذیه چربی های تزریق شده وجود خواهد داشت و از بین رفتن آنها را مختل می کند.

به همین دلیل می توان گفت که بخش هایی از بدن که خون بیشتری در آنها جریان دارد، از آثار بهتری در طولانی شدن نتیجه تزریق برخوردار هستند زیرا وجود خون زیاد در این بخش ها باعث زنده ماندن چربی ها می شود.

سخن پایانی

در مجموعه لیپو ویزر بررسی کردیم که آیا تزریق چربی دائمی است و یا خیر. بر اساس مطالب مطرح شده، اگر قصد دارید که به دوام و ماندگاری آن بیفزایید، حتما این فاکتورها را در نظر بگیرید تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

درخواست مشاوره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا