پیکرتراشی

آیا بعد از پیکر تراشی میتوان باردار شد

اما اگر می‌خواهید جراحی پیکر تراشی انجام دهید، اما با سوال: آیا بعد از پیکر تراشی میتوان باردار شد مواجه هستید و می‌خواهید یک روز بچه‌دار شوید مهم است که همه اطلاعاتی لازک را جمع آوری کنید.

یرخی از مشتریان ما بعداً بچه دار می شوند – که به ناچار به این معنی است که آنها با سؤالاتی در مورد اینکه چگونه بارداری ممکن است بر نتایج آنها تأثیر بگذارد به مرکز لیپو ویزر مراجعه می کنند.

اگرچه بارداری بعد از عمل جراحی شکم می تواند تصمیمی پیچیده به نظر برسد، بسیاری از زنان این مسیر را دنبال می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

بارداری 6 ماه بعد از پیکر تراشی

متخصصان مجموعه ما از هر زنی که قصد بارداری دارد می‌خواهد قبل از اقدام به بارداری صبر کند تا شکمش بهبود یابد. یا به عبارتی توصیه می کنیم برای انجام ابدومینوپلاستی بعد از زایمان کمی صبر کنید. به طور کلی، این اتفاق 4-6 ماه پس از جراحی رخ می دهد . با این حال، در صورت امکان، ما توصیه می کنیم که بیماران قبل از باردار شدن، زمان بیشتری را برای بهبودی صرف کنند.

سزارین بعد از پیکرتراشی

در واقع، روند انجام عمل سزارین پس از پیکرتراشی شکم مشابه انجام یک عمل سزارین مکرر است. مثل ابدومینوپلاستی با سزارین. در هر دو این موارد، جراح با اسکار قبلی شکم بیمار کار می کند تا عمل کند.

به همین دلیل، برای بیماران باردار مهم است که پزشک زنان خود را در مورد کل تاریخچه پزشکی خود، به ویژه جراحی های پلاستیک مانند جراحی شکم، اطلاعاتی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: هزینه پروتز سینه

اغلب، اسکارهای شکم به قدری خوب بهبود می یابند که به سختی قابل توجه هستند – این به لطف کار یک جراح پلاستیک خوب است. و اگر پزشک تخصص کافی نداشته باشد، در آن صورت، آنها به جای کار با اسکارهای موجود، برش های جدیدی ایجاد می کنند که ایده آل نیست.

توجه به این نکته مهم است که جراحان پلاستیک مانند بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران به دلیل ایجاد نتایج با حداقل اسکار شناخته شده اند. اگرچه پزشک متخصص زنان، طبعاً به طور ایمن و مؤثر عمل جراحی را انجام خواهد داد، اما جای زخم روی شکم ممکن است بیشتر از قبل قابل توجه باشد.

سزارین بعد از پیکرتراشی
سزارین بعد از پیکرتراشی

بارداری بعد پیکرتراشی: خطرات و ملاحظات

آیا بعد از پیکر تراشی میتوان باردار شد؟ اگرچه حاملگی احتمالاً نتایج جراحی قبلی شکم را تغییر می‌دهد، اما مجدداً تأکید می‌کنیم که بارداری بعد از عمل پیکرتراشی به عنوان خطری برای سلامتی مادر یا نوزاد در نظر گرفته نمی‌شود.

با این حال، همیشه عاقلانه است که قبل از اقدام به بارداری یا انجام هر نوع جراحی، با پزشک عمومی درباره سابقه شخصی خود صحبت کنید. ارائه چنین اطلاعاتی به پزشک و بیمار امکان می دهد تا هرگونه خطر یا عارضه احتمالی را ارزیابی کنند.

بهترین زمان برای انجام پیکرتراشی

برای زنانی که قصد بچه دار شدن دارند، بهترین زمان برای پیکرتراشی بعد از تولد آخرین فرزندشان است. این به چند دلیل است. اول، همانطور که قبلاً بحث کردیم، بارداری بعد از شکم احتمالاً نتایج را با کشش معده و اضافه کردن پاکت‌های چربی به ناحیه شکم تغییر می‌دهد.

علاوه بر این، برخی از بیماران عمداً منتظر می مانند تا عمل پیکرتراشی انجام شود تا بتوانند به یکباره هرگونه اسکار سزارین و ترک های ناشی از بارداری خود را برطرف کنند.

بعد از پیکرتراشی چقدر باید صبر کنم تا باردار شوم؟

به طور کلی، جراحان به کسانی که می خواهند عمل جراحی شکم را انجام دهند، توصیه می کنند که بعد از پیکرتراشی لیپوست یا عمل پیکرتراشی ساعت شنی بچه دار شوند، زیرا بارداری بر نتایج جراحی شکم تأثیر می گذارد.

مواردی وجود دارد که ممکن است فردی در سنین پایین صاحب فرزند شده باشد و در آینده (بیش از 5 تا 10 سال) صاحب فرزند شود که مایل است در این مدت عمل جراحی زیبایی شکم انجام دهد که این مورد کاملاً امکان پذیر است. اگر قصد دارید بعد از عمل پیکرتراشی پایین تنه باردار شوید، پزشکان به شدت توصیه می کنند حداقل 5 تا 6 سال بعد از عمل صبر کنید، اما اگر فرد 6 ماه پس از پیکرتراشی باردار شود،

خیلی کم پیش می آید تا یک بارداری سالم (برای مادر و کودک) رخ دهد.

بیشتر بخوانید: پروتز سینه موتیوا

بارداری بعد از ج انجام پیکرتراشی

اگرچه یک مینی پیکرتراشی شکم کمی با پیکرتراشی کامل متفاوت است، اما اکثر قوانین مشابه در مورد بارداری اعمال می شود. یک بیمار مینی پیکرتراشی شکم یا پیکرتراشی پهلو کاملاً می تواند بچه سالمی را باردار و به دنیا بیاورد، اما ممکن است متوجه شود که نتایج جراحی او دیگر قابل توجه نیست.

جدول زمانی ایده آل این است که بعد از بارداری پیکرتراشی انجام دهید. پیکرتراشی اغلب برای کسانی که امیدوارند جای زخم سزارین و همچنین چربی اضافی در قسمت تحتانی شکم را کاهش دهند،

بهترین روش پس از زایمان است. به بیماران پس از زایمان که می‌خواهند با نواحی مشکل‌دار بزرگ‌تر یا دارای پوست اضافی معده مقابله کنند، توصیه می‌شود که یک پیکرتراشی کامل را به جای مینی انتخاب کنند.

حمایتی که شایسته آن هستید

آیا زمان انجام عمل پیکرتراشی فرا رسیده است؟ آیا ترجیح می دهید به صورت تخصصی به جواب این سوال که : آیا بعد از پیکر تراشی میتوان باردار شد؟ برسید با ما در تماس باشید. برای رزرو مشاوره در کلینیک محلی خود همین امروز تماس بگیرید.

درخواست مشاوره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا