پیکرتراشی

آیا بعد از پیکرتراشی میشه باردار شد

آیا بعد از پیکرتراشی میشه باردار شد؟ کانتورینگ بدن یا پیکر تراشی زیبایی در میان زنان و مردانی که اخیراً وزن قابل توجهی از دست داده‌اند و زنانی که احساس می‌کنند بارداری بر شکل و ظاهر آن‌ها تأثیر گذاشته است، محبوب است.

اما اگر قبل از بارداری بخواهید کانتور بدن را انجام دهید چه؟ یا اگر بارداری بعد از عمل شما را پنهان کند چه؟

آیا هنوز هم می توانید از درمان قبل از بارداری بهره مند شوید؟

متأسفانه هیچ پاسخ قطعی «بله» یا «خیر» برای این سؤال وجود ندارد. پاسخ درست به موقعیت هر فرد بستگی دارد.

با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد با شما صحبت کنیم.

آیا پیکرتراشی قبل از بارداری بی خطر است؟

بسیاری از افرادی که انتظار باردار شدن در آینده را دارند از انجام روش های کانتورینگ بدن مانند جراحی های شکم یا بزرگ کردن سینه، پیکرتراشی پهلو، پیکرتراشی اقساطی می ترسند ، زیرا فکر می کنند که این روش ها می تواند بر توانایی آنها در بارداری در آینده تأثیر بگذارد.

در حقیقت، مطالعات نشان داده اند که روش های کانتورینگ بدن هیچ تاثیر پزشکی منفی بر بارداری های آینده ندارد. بنابراین، اگر مایل به انجام درمان کانتورینگ بدن هستید و همچنین می خواهید در آینده باردار شوید، هیچ دلیلی برای سلامت باروری وجود ندارد که مانع شما شود.

چه اتفاقی برای تامی تاک خواهد افتاد؟

نباید تصور کنید که در صورت باردار شدن، نتایج جراحی شکم شما لغو می شود. ممکن است تمام نتایج حاصل از این روش را از دست ندهید. حتی اگر کمی افتادگی پوست را مشاهده کردید، ممکن است مانند قبل شدید نباشد.

اگر بعد از بارداری نیاز به ترمیم باشد، ممکن است بتوانید یک مینی تایک شکم یا اصلاح ابدومینوپلاستی انجام دهید. مینی تاک شکم فقط بر روی ناحیه زیر ناف تمرکز می کند و به زمان ریکاوری زیادی نیاز ندارد.

بسیاری از زنان اگر در دوران بارداری فعال بمانند و ورزش کنند، بعد از بارداری نیازی به جراحی شکم دیگر ندارند. دیگران بدون توجه به اینکه چقدر سعی می کنند سالم باشند، در نهایت با پوست شل می شوند. پیش‌بینی این موضوع دشوار است، بنابراین در صورت امکان بهتر است برای بعد از اتمام رشد خانواده خود، یک عمل جراحی شکم را برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید: ابدومینوپلاستی چه عوارضی دارد

بارداری چه تاثیری بر نتایج کانتورینگ بدن دارد؟

آیا بعد از پیکرتراشی میشه باردار شد؟ البته بارداری تاثیراتی روی نتایج کانتورینگ بدن شما خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر لیپوساکشن انجام داده اید، چربی به راحتی به نواحی تحت درمان باز نمی گردد (زیرا سلول های چربی کمتری وجود دارد)، اما در سایر نواحی بدن شما رسوب می کند.

بارداری همچنین ممکن است باعث شل شدن پوست شکم و افتادگی سینه ها شود . در حالی که هیچ راهی برای جلوگیری از این موارد در دوران بارداری وجود ندارد، اما انجام اقدامات مکرر کانتورینگ بدن می تواند کمک کننده باشد. بسیاری از زنان آرایش مامانی را برای بازیابی فرم بدن و ظاهری که قبل از بارداری داشتند، در نظر می گیرند.

بارداری چه تاثیری بر نتایج کانتورینگ بدن دارد؟
بارداری چه تاثیری بر نتایج کانتورینگ بدن دارد؟

بهترین زمان برای انجام کانتورینگ بدن

بهترین زمان برای کانتورینگ بدن یا عمل پیکرتراشی ساعت شنی واقعاً به شما، بیمار بستگی دارد. هیچ دو بدن یا موقعیت یکسان نیستند.

اگر به دنبال یک معاینه جزئی هستید و فکر می کنید ممکن است در آینده نزدیک باردار شوید، بهترین انتخاب احتمالا این است که تا بعد از زایمان صبر کنید.

با این حال، اگر اخیراً وزن قابل توجهی از دست داده اید و پوست اضافی دارید که برای راحتی و رفاه عاطفی شما مضر است، هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد که صبر کنید. بسیاری از زنان این انتخاب را انجام می دهند و خوشحال هستند که این کار را انجام داده اند.

و حتی اگر بارداری می تواند بر کیفیت نتایج شما تأثیر بگذارد، آنها را نفی نمی کند. کانتورهای فیزیکی شما همچنان بهتر از زمانی است که جراحی را انجام نداده بودید.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران

خطرات بارداری پس از پیکرتراشی

پس از انجام عمل جراحی شکم، تا زمانی که بدن شما توانایی دارد، خطر باردار شدن مجدد وجود دارد و اقدامات احتیاطی مانند عقیم سازی یا داروهای ضد بارداری را انجام ندهید. اگر بعد از انجام جراحی باردار شوید، پزشکان نگران هیچ خطری برای کودک یا حتی سلامت شما نیستند.

خطر اصلی که پزشکان را نگران می کند این است که پوست و ماهیچه ها در طول بارداری کشیده شده و دوباره جابجا شوند. حتی اگر پوست شل در حین عمل شکم برداشته شد، پوست باقیمانده باید با بارداری جدید کشیده شود. ممکن است بعد از زایمان دچار افتادگی شود و نیاز به جراحی دیگری داشته باشد.

برای مشاوره رایگان برنامه ریزی کنید

آیا بعد از پیکرتراشی میشه باردار شد؟ اگر قصد انجام ابدومینوپلاستی را دارید و مطمئن نیستید که بچه دار شدن شما تمام شده است، می توانید یک مشاوره رایگان برای صحبت در مورد جراحی شکم و بارداری تعیین کنید.

می توانید موقعیت و اهداف خود را با ما در میان بگذارید و او پاسخ ها و راهنمایی هایی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تصمیم درستی برای خود بگیرید.

درخواست مشاوره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا