لیپوماتیک

آیا عمل لیپوماتیک ضرر دارد

آیا عمل لیپوماتیک ضرر دارد؟ مهمترین عوارض لیپوماتیک چیست؟ عوارض لیپوماتیک دائمی هستند یا موقتی؟ آیا امکان مرگ در اثر لیپوماتیک وجود دارد؟ چگونه میتوان مانع از بروز عوارض لیپوماتیک شد؟

کسانی که به دنبال روش هایی برای کاهش وزن و تناسب اندام هستند، به میزان زیادی از روش لیپوماتیک استقبال کرده اند و در حال حاضر این روش و سایر روش هایی که به منظور پیکرتراشی به کار برده می شوند از مهمترین و پر متقاضی ترین امور زیبایی در کلینیک ها محسوب می گردند.

اما بسیاری از افراد از عوارض و یا ویژگی های پیکرتراشی با این روش غافل اند و اطلاعات مناسبی در این زمینه ندارند؛ از این جهت در مجموعه زیبایی لیپو ویزر قصد بررسی لیپوماتیک را داریم تا شما عزیزان دریابید که آیا عمل لیپوماتیک ضرر دارد؟ به این منظور تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آیا عمل لیپوماتیک ضرر دارد؟

لیپوماتیک روشی است که تحت بی حسی موضعی و به صورت یک  جراحی سرپایی انجام می شود که برای آن نیازی به بیهوشی کامل متقاضیان نیست. در این روش لوله ای به نام کانولا به داخل بافت مورد نظر ارسال می شود که این لوله با ایجاد ارتعاش و گرما در زیر بافت موجب آب شدن چربی ها می شود و در نهایت این چربی ها از طریق لوله کانولا از داخل بافت تخلیه می شوند.

این روش که به شکل کم تهاجمی برای بافت های مختلف بدن انجام می شود، می تواند ضرر یا عوارضی را نیز به همراه داشته باشد که بیماران باید از آنها اگاه باشند تا در انتخاب این روش به درستی بتوانند تصمیم بگیرند.

آیا عمل لیپوماتیک ضرر دارد

متداول ترین عوارض لیپوماتیک چیست؟

زمانی که لیپوماتیک برای متقاضیان آن می شود، برخی از عوارض آن متداول تر از سایر مضرات هستند که این عوارض متداول لیپوماتیک را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

کبودی بدن

کبودی بدن خصوصا در بخش هایی که تحت لپیوماتیک قرار گرفته اند از شایع ترین و متداول ترین مضرات و مشکلات لیپوماتیک به حساب می آید که همه افراد بعد از این جراحی با بروز این مشکل رو به رو خواهند بود.

علت بروز این اتفاق نیز تحت فشار قرار گرفتن بافت های بدن است که بر اساس آن خون مردگی و کبودی در زیر بافت ایجاد می شود.

متورم شدن بافت هایی که پیکرتراشی شده اند

مسلما پس از آنکه لیپوماتیک در سعادت آباد انجام می شود، بافت های بدن متورم می شوند که این مساله کاملا طبیعی است و به علت فشار وارد شده بر بافت ها و جراحی کم تهاجمی خواهد بود که در صورت بروز این مشکل جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

زخم شدن ناحیه ای که لوله کانولا از آن عبور کرده است

یکی دیگر از متداول ترین عوارض لیپوماتیک، زخم شدن ناحیه ای است که لوله کانولا از طریق آن به داخل بافت بدن ارسال شده است که همه متقاضیان باید با این مشکل دست و پنجه نرم کنند و آن را تحمل نمایند.

خونریزی از قسمت سوراخ شده برای عبور کانولا

زمانی که لیپوماتیک برای افراد انجام می شود و سوراخی در بافت مورد نظر بدن به وجود می آید، این قسمت تا مدت زمانی که زخم بهبود یابد ممکن است که دچار خونریزی های جزئی شود و التهاب داشته باشد. بنابراین تا این مدت زمان باید از جای زخم به خوبی مراقبت کرد تا دچار عفونت و یا مشکلات دیگر نشود.

ترشح مایع از قسمت سوراخ شده

با توجه به آنکه سایز سوراخ ایجاد شده در بافت بدن قابل توجه است، تا مدت زمانی که این بخش به بهبودی برسد، این امکان وجود دارد که ترشحاتی از آن خارج شوند که این موضوع نیز طبیعی است اما اگر رنگ این ترشحات به زرد تبدیل شود، باید حتما آن را به پزشک نشان دهید.

آیا عمل لیپوماتیک ضرر دارد

عوارض لیپوماتیک دائمی هستند یا موقتی؟

جراحی و عمل لیپوماتیک از دو نوع عوارض برخوردار است که برخی از آنها دائمی و برخی دیگر موقتی محسوب می شوند. آن دسته از عوارض لیپوماتیک که در بخش های فوق به آنها اشاره شد، موقتی هستند که جای نگرانی برای آنها وجود ندارد و پس از دوره نقاهت این عوارض از بین می روند و افراد به وضعیت عادی باز می گردند.

اما گروهی دیگر از عوارض که می توانند دائمی باشند بسیار خطرآفرین هستند و باید جلوی وقوع انها گرفته شود. به عنوان مثال: آسیب دیدن یک بافت از بدن در حین وارد شدن لوله کانولا میتواند یک عارضه دائمی باشد که آثار مخرب آن تا پایان عمر باقی می ماند.

آیا امکان مرگ در اثر لیپوماتیک وجود دارد؟

پیکرتراشی با روش لیپوماتیک برای بخش های مختلف بدن در مقایسه با روش های قدیمی تر به میزان کمتری متاثر از خطر مرگ است و احتمال بروز این خطر برای لیپوماتیک بسیار کم است؛ اما به هر حال در این روش نیز چنین امکانی وجود دارد که افراد به خطر مرگ تهدید شوند و جان خود را از دست بدهند. اما لازم به توضیح است که این روش به خودی خود تهدید مرگ برای افراد ندارد بلکه کم مهارت بودن و ناآگاهی پزشک زیبایی میتواند منجر به بروز این اتفاق شود که اگر به کلینیک های زیبایی مناسب مراجعه کنید، از بروز این مشکلات جلوگیری می شود.

آیا عمل لیپوماتیک ضرر دارد

چگونه میتوان مانع از بروز عوارض لیپوماتیک شد؟

همانطور که تا حدودی در قسمت فوق اشاره کردیم، عوارض یا خطر مرگ در لیپوماتیک تا حدود بسیار زیادی به مرکز زیبایی و تخصص پزشک وابسته است و اگر به مراکز مناسب مراجعه کنید و تحت نظارت بهترین متخصصین به انجام این کار بپردازید، مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد.

با کم تجربه بودن پزشک این امکان وجود دارد که لوله کانولا در حین ورود به بدن به بافت ها آسیب برساند و منجر به پاره شدن رگ ها، عروق، شریان ها و … شود. این مشکلات بسیار خطرآفرین هستند و میتوانند منجر به خطر مرگ شوند. اما مراجعه به یک مجموعه مناسب شما را از این خطرات در امان نگه می دارد.

علاوه بر آن لازم به ذکر است که مراقبت های بعد از لیپوماتیک و رعایت آنها به درستی از دیگر مواردی است که میتواند مانع از بروز عوارض این روش شود.

سخن پایانی در مورد عمل لیپوماتیک ضرر دارد ؟

بر اساس آنچه که در این مطلب در رابطه با عمل لیپوماتیک و ضرر های آن بیان کردیم، میتوان دریافت که تمامی عوارض خطرناک و دائمی این روش به مرکز زیبایی و پزشک وابسته هستند. پس اگر قصد دارید که بدون بروز این مشکلات به انجام پیکرتراشی بپردازید، از خدمات لیپو ویزر استفاده کنید.

درخواست مشاوره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا